SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri ciğerin kritik olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı medarımaişetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı bir zaman henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çalışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü fehva, ciğererik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yararlı ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.